Keramiskais pārklājums. Pārbaudīti fakti.

Viss, kas ir jāzina par mūsdienu automašīnu aizsardzības iespējām.


Galvenie AUTOESTETIKA darbības principi – godīgums, augsta pakalpojumu kvalitāte un rūpes par klientu. Tieši šo galveno principu dēļ esam izveidojuši nelielu atklātu analīzi par automašīnas aizsardzību ar nanokeramiku, lai pasargātu klientus no liekiem tēriņiem.


Pēdējo gadu laikā automašīnu aizsargpārklājumu industrija ir piedzīvojusi visai lielu evolūciju – šobrīd teju katrs auto kosmētikas zīmols tirgū laiž savu “keramiku”, un teju katrs garāžas veida pakalpojumu sniedzējs uzklāj šādu keramiku par ļoti zemām cenām. Izmēģinot šādu pakalpojumu un nesaņemot gaidīto kvalitāti un automašīnas aizsardzību, klienti piedzīvo vilšanos un tajos rodas uzskats, ka keramika ir vienkāršs mārketinga triks.


Mēs, ar 9 gadu pieredzi automašīnu dīteilingā, palīdzēsim saprast vai ir vērts automašīnu aizsargāt ar nanokeramisko pārklājumu vai tomēr izvēlēties sen zināmo – vaskus, silantus vai gleizus.


1. Ne visi pārklājumi, kuros ir vārds CERAMIC, ir vienādi pēc sastāva.


Lielākajā daļā gadījumu “keramika” nosaukumā ir vienkāršs reklāmas triks, kas palīdz pārdot produktu. Visi šāda tipa produkti tiek raksturoti ar ļoti izteiksmīgām īpašībām: brilliance, gloss, pro, shine, H9, taču patiesībā tikai daži no tiem patiesi piemīt šāda sīpasības un tie atbilst keramiskā pārklājuma tehnoloģiskajam standartam. Izvēloties keramisko pārklājumu nedrīkst uzticēties tikai skaistiem un izteiksmīgiem vārdiem un īpašību raksturojumam uz iepakojuma – daudz vērtīgāks ir ekspertu un profesionāļu viedoklis par konkrētu produktu.


2. Ļoti bieži keramiskā pārklājuma īpašības, par kurām vēsta ražotājs, ir pārspīlētas.


Sastāvu apraksti dažādās tīmekļa vietnēs ir pārpildītas ar solījumiem par unikālu ārējo izskatu, neticamu izturību un universālu aizsardzību teju no visiem ārējās vides ietekmes veidiem. Paralēli solījumiem ir ļoti grūti atrast patiesu, objektīvu informāciju, testu rezultātus un sastāva tehniskās īpašības, kas ir daudz svarīgākas produkta izvēlē.

Mūsuprāt, galvenie raksturlielumi, kas liek nojaust par aizsargpārklājumu:

  • Cietības pakāpe (pēc Mosa vai Šora skalas)

  • Slāņa biezums (nanometros)

  • Hidrofobiskais lielums (kontakta leņķa vērtības)

  • Izturība (auto mazgāšanu skaita ziņā līdz pārklājums zaudē īpašības)

Protams, šie dati ir vairāk saprotami profesionāļiem, taču tieši viņi ir spējīgi objektīvi novērtēt produkta kvalitāti, kuru Jums kā klientam piedāvā dīteilinga centros un citur.



3. Kādēļ keramiskā pārklājuma uzklāšanas cena atšķiras pat vairākas reizes?


Ir viegli iespējams atrast vietas, kur Jums piedāvā uzklāt nanokeramisko pārklājumu vienas dienas laikā par 250-300 eiro. Cilvēkam, kuram nav pilnvērtīgas izpratnes par auto dīteilingu, ir grūti saprast, kāpēc šāds pakalpojums par šādu cenu nevar būt kvalitatīvs. Jā, Jūs samaksāsiet mazāk nekā profesionālā dīteilinga studijā, taču viss, ko Jūs iegūsiet ir pliks gaiss – nezināma ķīmija no Ķīnas, un automašīnu, kura pārklāta ar šādu ķīmiju bez pilnvērtīgas virsbūves pulēšanas.


Tirgus ir pārpildīts ar lētiem “keramiskajiem” pārklājumiem, kuri jauc galvu pat pieredzējušam dīteilerim, nerunājot par pašiem klientiem, kuriem ir svarīgs rezultāts.


AliExpress tiek piedāvāti dažādi keramisko pārklājumu analogi par smieklīgām cenām. Šo produktu aprakstos tiek teikts, ka tie ir pilnvērtīgi analogi – paskatīsimies ar ko tie atšķiras.


Paši populārākie Ķīnas aizsargpārklājumi ir Dpro DF-100, CARPRIE, Sikeo Anti-scratch, AUTO CARE BPAP41, RISING STAR RS-A-CC01, AUTO CARE Nano-tech. Visiem šiem pārklājumiem piemīt pašcietējošas īpašības, taču tām nav nekāda sakara ar nanokeramiskajiem pārklājumiem. Keramisko pārklājumu sastāvā kā likums ir sastopams kreamiskais kvarcs un fluors. Lētajos sastāvos kā galvenie elementi ir nātrijs un kālijs. Šie elementi ir mazāk izturīgi (līdz 3 mēnešiem), mazāk cieti, mazāk izturīgi pret ķīmisku un fizisku iedarbību. Šādus pārklājumus ir saprātīgāk izmantot kā analogu vaskiem, nevis keramikai. Diemžēl tieši šādus pārklājumus izmanto lētas klases pakalpojumu sniedzēji. Izmantojot “keramiskos” pārklājumus, kas neatbilst patiesībai, ir iespējams piedāvāt daudz zemāku cenu par citiem.


4. Ilgnoturība un keramiskā pārklājuma aizsargājošās īpašības.


Bieži vien tie, kas uzklāj nanokeramisko pārklājumu, stāsta par to, cik labi šie pārklājumi aizsargā pret skrāpējumiem, noturas 3-5 gadus, jo īpaši tad, ja uzklāt 6-10 šāda pārklājuma slāņus, utt. Patiesībā tas viss ir triks, kā pārdot savu pakalpojumu.


Kā tad īsti strādā keramiskais pārklājums?

  • Normālos ekspluatācijas apstākļos keramika pilda savas funkcijas 6-12 mēnešus.

  • Keramiskais pārklājums padara automašīnas krāsu dziļāku un dzidrāku, piešķir glancētu un “slapjuma” efektu.

  • Keramiskie pārklājumi veido hidrofobisku slāni uz automašīnas virsbūves lakojuma. Tas atgrūž ūdeni, automašīnu ir vieglāk kopt un tīrīt, virsma tiek mazāk pakļauta agresīviem ārējās vides faktoriem (UV starojums, putnu fekālijas, kukaiņu traipi, bitumens, koku un augu sveķi, autoceļu reaģenti u.c.).

  • Lai keramiskais pārklājums strādātu pilnvērtīgi, ir pavisam pietiekoši ar diviem keramikas slāņiem, uzklātiem atbilstoši tehnoloģiskajām ražotāja prasībām, ar pareizu izturēšanas laiku starp slāņiem un, galvenokārt, pareizā veidā, ar profesionāļa rokām.

  • Nekāds aizsargājošs pārklājums nepasargās automašīnas virsbūvi no skrāpējumiem un iešķēlumiem, nobrāzumiem un automātiskajās automazgātuvēs izraisītiem bojājumiem. Protams, keramika aizsargā no mehāniskas iedarbības, taču līdz noteiktai robežai. Pareiza apiešanās un rūpes par savu auto aizsargās virsbūves lakojuma slāni daudz efektīvāk.

Vairāk par aizsargpārklājumu veidiem esam aprakstījuši šeit.