top of page

DĪTEILINGA
MAZGĀŠANA

Profesionāla automašīnas mazgāšana

Automašīnas mazgāšana – tas ir process, kas ietver organisku un neorganisku netīrumu (putekļu, smilšu, dubļu, insektu, sāls, ķīmijas un citu) noņemšanu un nomazgāšanu. Automašīna kļūst netīra nevienmērīgi – uz horizontālām virsmām, tādām kā jumts, motora pārsegs, parasti uzsēžas dažādi statiski netīrumi, kurus nav iespējams nomazgāt ar bezkontakta mazgāšanu. Uz vertikālām virsmām (spārni, sāni, durvis) netīrumi nosēžas un uzkrājas visvairāk.

Ja jūs izmantojas savu automašīnu katru dienu, tad lai tas paliktu visu laiku tīrs un izskatītos pievilcīgi, pilnīgi pietiek to nomazgāt reizi nedēļā. Ja tomēr Jūs plānojat mazgāt automašīnu biežāk, tad Jums ir jāsaprot, ka riskējat sabojāt automašīnas virsbūves lakojumu daudz īsākā laika posmā.

Virsbūves lakojums tiek sabojāts tādēļ, ka lielākā daļa lakas bojājumu – skrāpējumi, mikroskrāpējumi, hologrammas, apļveida skrāpējumi – visbiežāk parādās pēc nepareizas auto mazgāšanas, kad netīrumi un smilšu daļiņas, atrodoties starp švammi un auto virsbūvi, to ļoti spēcīgi bojā. Tomēr, ar pareiziem produktiem, materiāliem un mazgāšanas metodēm, ir iespējams šo risku samazināt līdz minimumam. Taču, diemžēl, pilnībā izbēgt no tā nav iespējams. Tas, cik daudz un cik ātri tiek sabojāta automašīnas virsbūve, ir tieši atkarīgs no auto mazgāšanas biežuma un no tā, kā Jūs to darāt. Rekomendējam mazgāt automašīnu tikai tad, kad tas ir nepieciešams, taču ne biežāk par reizi nedēļā.

Diemžēl arī lielākajā daļā auto mazgātavās automašīnas netiek pareizi mazgātas un diez vai tiks pareizi mazgātas tuvākajā nākotnē. Iemesls ir pavisam vienkāršs: katrs auto mazgātavas īpašnieks grib samazināt mazgāšanas izmaksas un iegūt vislielāko peļņu, kādu ir iespējams. Līdz ar to mazgāšanas shēma ir vienkārša: lēta auto ķīmija, pavirša un sasteigta mazgāšana, un vairāk klientu.

Neviens Jūsu automašīnu nemazgās rūpīgi un cītīgi, un 15-20 minūšu laikā kvalitatīvi nomazgāt automašīnu ir vienkārši neiespējami.

automazgāšana.jpg

pareizi mazgāt un žāvēt automašīnu

Kā rāda pieredze, dīteileri no visas pasaules ir nonākuši līdz vienai visdrošākajai auto mazgāšanas shēmai: sākumā izmantojam bezkontakta metodi (ja nepieciešams, mazgājam ar bezkontaktu vairākas reizes), un tikai pēc tam mazgājam ar rokām, izmantojot divu spaiņu metodi.

 

Tieši ar šādu automašīnas mazgāšanas veidu ir iespējams mazgāšana ir vislabākā, un ar minimālu automašīnas virsbūves lakojuma bojājumu. Tas ir pierādīts! Un, protams, vislabāk ir mazgāt automašīnu ar siltu nevis aukstu ūdeni.

Bezkontakta mazgāšana

 

Automašīnas mazgāšana bez jebkāda veida pieskaršanās automašīnas virsbūves lakojumam. Bezkontakta mazgāšanai tiek izmantots ļoti spēcīgs ķīmisks sastāvs (bezkontakts), kas mašīnai tiek uzklāts automātiski (ar ierīci, caur kuru šis mazgājošais ķīmiskais sastāvs tiek pārveidots ļoti iedarbīgās putās). Pēc tam bezkontakts tiek mazgāts no ASM (augstspiediena mazgātājs, piemēram, Karcher). Bezkontakts tas nav vienkāršs šampūns vai putas auto mazgāšanai – tas ir spēcīgs ķīmisks sastāvs, kas šķīdina netīrumus un ar ko ir jāsāk mazgāt automašīnu vispirms. Bezkontakts ir pieejams teju katrā auto mazgāšanas ķīmijas ražotāja līnijās (pre-wash foaming).

bezkontakta_putas.jpg

Pēc visas automašīnas noklāšanas ar bezkontaktu, tam ir jāļauj iedarboties uz instrukcijā noteikto laiku (parasti 2-5 minūtes, ne vairāk!) un uzreiz ir jānomazgā.  Ja bezkontakts tiek atstāts uz ilgāku laiku, tad tas ar laiku var bojāt automašīnas lakojumu (noņemot lakas aizsargslāni jeb auto vasku, silantu vai keramisko pārklājumu, ar kuru Jūsu auto bija pārklāts iepriekš, izraisot plastmasas, automašīnas krāsas vai lakojuma nokrāsošanos, gumijas apdares un elementu noārdīšanos, kā arī hromētu detaļu nokrāsošanos).

 

Bezkontakta mazgāšanas sastāvi ir ļoti dažādi – ir pieejami, kā ļoti spēcīgi un agresīvi bezkontakta šķīdumi (smago kravas automašīnu vai lauksaimniecības un celtniecības tehnikas mazgāšanai), tā arī saudzējoši un maigi (tādi, kas nebojā un nenoņem uzklātos aizsargpārklājumus – vaskus, silantus vai keramiskos pārklājumus. Mazgāšanas līdzekļi ir tikpat dažādi, kādam ražotājam tie ir labāki, citam sliktāki. Ir nepieciešams atrast zelta vidusceļu: mazgāšanas līdzeklim ir nepieciešams atmazgāt, taču tajā pašā brīdī nebojāt automašīnai uzklātā aizsargpārklājuma (vaska, silanta vai keramikas) slāni.

Auto mazgāšana ar rokām (2 spaiņu metode)

 

Viens sapinis tiek piepildīts ar tīru ūdeni, taču otrs tiek piepildīts ar šampūnu, mazgāšanai ar rokām. Mazgāšana notiek ar specializētu švammi (mikrošķiedras vai vilnas). Tradicionālās un lētās porolona švammes NEDER, par cik parasts porolons nepiesaista smilšu un netīrumu daļiņas, kas var būt palikušas uz auto virsmas pēc bezkontakta mazgāšanas. Auto ir jāsāk mazgāt ar vienmērīgām kustībām vienā virzienā (nedrīkst mazgāt apļveida kustībām) un maigi, bez spiediena.

 

Tas minimizē lakojuma bojājumus, ja starp švammi un virsbūvi nokļūst smilšu daļiņas. Taisnu skrāpējumu noņemt ir daudz vieglāk nekā apļveida skrāpējumus. Galvenais – švammi ir nepieciešams samitrināt pēc katras automašīnas virsbūves daļas nomazgāšanas, spainī ar tīru ūdeni. Noskalojot švammi tīrā ūdenī, to pēc tam ievadām spainī ar šampūnu un dodamies tālāk mazgāt nākošo virsbūves daļu. Princips ir vienkāršs, taču ļoti efektīvs! Tā pat ir iespējams uzklāt šampūnu uz virsbūves no putojošās ierīces, kas šampūnu pārvērtīs putās. Tas samazinās berzi un skrāpējumu risku. Bamperiem, sliekšņiem un diskiem ir ieteicams izmantot citu švammi. Visas grūti aizsniedzamās vietas (moldingi, uzraksti, emblēmas, režģis, izpūtējs, degvielas bākas vāks) mazgājas atsevišķi ar speciālām otiņām.​

mazgasa_ar_rokam.jpg

Pēc tam, kas esat nomazgājuši visu automašīnu, cītīgi to noskalojiet ar ASM. Izmantojot augstspiediena mazgātāju, nevadiet to pārāk tuvu automašīnai, par cik augstais ūdens spiediens var bojāt Jūsu automašīnu, it īpaši, ja ar tiek mazgāti netīrumi.

Pastāv atšķirība starp auto mazgāšanu vasarā un ziemā. Vasarā drīkst uzklāt bezkontaktu uzreiz uz sausas automašīnas (tas, protams, neattiecas uz mašīnām, kas aplipušas ar dubļiem), lai virsmaktīvās vielas iedarbotos daudz ātrāk un efektīvāk, šķīdinot netīrumus. Šādi automašīna nomazgājas labāk. Tas praktikā ir pierādīts vairākkārtēji.

Ziemā, kad automašīna ir aplupusi ar biezu sniega slāni, sāļiem un autoceļa ķīmiju, ir ieteicams sākumā to visu nomazgāt ar ASM, un tikai tad uzklāt bezkontaktu.

Bezkontakta mazgāšanai ir alternatīvas, un ir mazgāšana tikai ar rokām. Neviena no šīm metodēm pati par sev nedos pozitīvu rezultātu. Izmantojot bezkontakta metodi – ne visi netīrumi var atmazgāties uzreiz. Mazgājot ar rokām – tiek pamatīgi bojāta automašīnas virsma.

Atcerieties – atmazgāt automašīnu tikai ar bezkontakta metodi nav iespējams, lai vai cik jūs censtos. Taču, mazgāt netīru automašīnu uzreiz ar švammi – tas vienkārši ir noziegums!

Auto mazgāšana - PROFESIONĀĻU SISTĒMA!

Tagad, kad Jūs zināt, kā mazgāt automašīnu pareizi un saudzējoši, mēs pastāstīsim par pilnu auto mazgāšanas darbu secību. Sākam mazgāt!

  1. Vispirms mazgājam durvju sliekšņus: noklājam tos ar bezkontaktu un maigi notīrām visu ar otiņu. Pēc tam nomazgājam to ar viegla spiediena ūdens strūklu un neaizmirstam arī par degvielas bākas vāciņu.

  2. Uzklājam bezkontaktu diskiem un riepu arkām un nomazgājam lielāko daļu netīrumu. Pēc tam uzklājam speciālu disku mazgāšanas līdzekli un mazgājam, izmantojot otiņas un birstītes.

  3. Uzklājam bezkontaktu visai mašīnai, gaidām vajadzīgo laiku un nomazgājam ar augstspiediena mazgātāju.

  4. Uzklājam šampūunu uz visas mašīnas un mazgājam ar divu spaiņu metodi.

  5. Visu nomazgājam un uz slapjas mašīnas uzklājam Twin Wax (uz diskiem un stiklojuma tieši tā pat) un to nenomazgājot, nosusinām mašīnu!

  6. Pēc tam, kad mašīna ir nosusināta un sausa, ar augstspiediena gaisa plūsmu izpūšam visas maliņas un grūti pieejamās vietas. Ar sausu, pūkaino auto žāvēšanas dvieli nosusinām ūdens paliekas. Neaizmirstam izpūst ar gaisu arī diskus!

  7. Nosusinam un izpūšam arī durvju rāmjus un sliekšņus.

  8. Baudām nevainojamu rezultātu!

Dziļa virsbūves attīrīšana no sveķiem, bitumena un metālisku daļiņu nosēdumiem

Ar laiku automašīnas virsbūve zaudē savu gludo struktūru un kļūst raupja. Tas notiek pateicoties dažādu neorganisku netīrumu nosēdumiem, kurus nav iespējams likvidēt ar vienkāršu mazgāšanu.

Virsbūves netīrumu nosēdumu veidi: organiskie un neorganiskie

Lai pārbaudītu vai Jūsu automašīnas virsbūvei ir netīrumu nosēdumi, ir nepieciešams rūpīgi atmazgāt automašīnas virsmu. Pēc tam viegli nobrauciet ar roku pa mitru virsmu. Tīra virsbūves virsma būs nevainojami gluda. Ja ar roku ir grūti noteikt vai virsma ir gluda, starp pirkstiem un virsmu novietojiet plānu celofānu, palielinot jutīgumu. Ja jūtat nelīdzenu vai raupjumu, diemžēl, Jūsu automašīnas virsmai ir netīrumu nosēdumi. Nereti nosēdumus ir iespējams novērot vizuāli, īpaši tad, ja tie ir bitumena plankumi.

Netīrumi uz automašīnas virsmas nokļūst no visdažādākajiem avotiem, taču ne visi ir vienlīdz iedalāmi organiskos vai neorganiskos netīrumos. Virsbūves netīrumi un to nosēdumi, kas ir redzami ar neapbruņotu aci, parasti satur organiskus savienojumus. Piemēram, bitumens (sveķi, darva), koku sveķi un mirušu insektu paliekas.

virsbuves_netirumi2.jpg
virsbuves_netirumi.jpg
virsbuves_netirumi3.jpg

Bitumena nosēdumi ir visizplatītākais organisko netīrumu nosēdumu veids, kas uzkrājas uz autoceļiem un automašīnu virsbūves visa gada garumā. Vasaras mēnešos, kad mašīnas ir novietotas ēnā zem kokiem, uz tām var nokļūt putnu fekālijas, augu putekšņi, sveķi un darva. Tā pat liela problēma ir mirušu insektu paliekas uz automašīnas priekšējās daļas. Jo vairāk netiek likvidēti šādi netīrumu nosēdumi, jo grūtāk tos pēc tam ir likvidēt bez komplikācijām.

Visi šie netīrumi ļoti ātri uzkrājas uz automašīnas virsbūves. Tie ne tikai bojā ārējo izskatu, bet bojā virsbūves ūdens atgrūdošās īpašības (spēju atgrūst ūdeni). Turklāt, koku sveķi un piekaltušas insektu paliekas var izraisīt lakojuma slāņa sabrukumu un krāsotās virsmas bojājumus. Tas notiek organisko skābju un vielu korozīvās ietekmes dēļ, no kā sastāv insekti un koku sveķi.

Virsbūves netīrumi un to nosēdumi, kurus nav iespējams pamanīt ar neapbruņotu aci parasti sastāv no neorganiskām daļiņām, kas uzkrājas no rūpniecības un dažādām komerciālām darbībām: rūpniecības vielas saturoši nokrišņi, bremžu putekļi, dzelzceļa putekļi, krāsas dispersija un automašīnas izplūdes gāzes. Visas šīs daļiņas ir spējīgas reaģēt ar virsbūves lakojuma slāni kā fiziski, tā arī ķīmiski. Laika gaitā šie netīrumi uzkrājas un tos ir iespējams izjust ar tausti. Uzkrājoties neorganiskajiem netīrumiem, virsbūves spēja atgrūst ūdeni un spīdēt tiek krasi samazināta.

 

Tā pat, laika gaitā, neorganiskās daļiņas oksidējas un izraisa koroziju. Notiek automašīnas krāsas izmaiņas un rodas dažādi krāsas bojājumi. Svarīgi ir atzīmēt, ka neorganiskie netīrumi pārvietojas pa gaisu, tādēļ pat tad, ja automašīna stāv stāvvietā, tā tik un tā visa gada garumā tiek pakļauta neorganisko netīrumu nosēdumiem.

Noturīgu virsbūves netīrumu likvidēšanas metodes

Droša virsbūves netīrumu un to nosēdumu likvidēšana prasa specializētu pieeju. Kā jau minējām – vienkārša automašīnas mazgāšana nav spējīga notīrīt netīrumu nosēdumus. Protams, ir iespējams mēģināt stipri koncentrētu auto ķīmiju un vismaz daļēji likvidēt organiskus netīrumus, taču neorganiski netīrumi tik un tā paliks turpat.

 

Pilnīgi iespējams, ka šādus netīrumus un to nosēdumus ir iespējams likvidēt tikai ar agresīvu pulēšanu (ar stipru abrazīvu), taču tas nav pats labākais veids, par cik virsbūves lakojuma attīrīšana ir ieteicama divas-trīs reizes gadā, taču abrazīva (atjaunojoša) pulēšana tik bieži nav ieteicama. Tieši tāpēc ir nepieciešamas metodes un produkti, kuri ir spējīgi likvidēt šādus netīrumus un to nosēdumus droši un efektīvi. Daži no šādiem produktiem ir: bitumena likvidētājs (tar remover), insektu palieku noņēmējs (Insect remover/Anti-Insect) un metālisku daļiņu noņēmējs (Iron Remover).

Iron Remover – metālisku daļiņu noņēmējs

Automašīnu (īpaši gaišas krāsas) īpašnieki diezgan pieši pamana mazas metāliskas rūsu daļiņas virsbūves lakojuma slānī. Ja mašīna ir melna, tas nav tik redzams, taču uz baltām un pelēkas krāsas automašīnām tas var būt ļoti pamanāms. Tās ir metāliskas daļiņas, kuras nosēžas uz automašīnas virsmas un ar laiku sāk rūsēt. Rezultātā mēs redzams rūsas punktiņus. Populārākais šādu metālisku daļiņu avots ir bremžu kluču putekļi no savas un citām automašīnām apkārt, kā arī dzelzceļa. Ja jūs novietojat savu automašīnu tuvu dzelzceļam, pastāv liela iespēja, ka metālisku daļiņu nosēdumi būs lielākā problēma.

Ar laiku, metāliskajām daļiņām rūsējot, tās bojā lakojuma slāni. Neskaitāmus gadus metāliskas daļiņas bija iespējams likvidēt tikai ar virsbūves pulēšanu, taču tehnoloģijas strauji attīstās un jau šodien ir iespējams likvidēt metālisku daļiņu nosēdumus auto mazgāšanas laikā pielietojot specializētus līdzekļus (tā saucamos Iron Remover(-us)), kas tika radīti šādam mērķim.

TRTRTR.jpg

Šie līdzekļi ir pH neitrāli un droši:

  • Virsbūves lakojumam;

  • Alumīnijam;

  • Hromam;

  • Plastikātam un gumijai;

  • Diskiem un riepu gumijai;

  • Stiklojumam.

 

Tie likvidē:

  • Bremžu disku metālisko daļiņu

  • un citu metālisko daļiņu nosēdumus.

 

Pēc uzklāšanas, līdzeklim sākot reaģēt ar metāliskām daļiņām, tas sāk nokrāsoties sarkanā tonī. Tas ir īpaši labi redzams uz gaišas krāsas automašīnām.

Metālisku daļiņu noņēmējs saudzīgi noņem metāliskās daļiņas un to nosēdumus, atstājot virsbūvi gludu, tīru un brīvu no kaitīgās metālisku daļiņu rūsēšanas procesa ietekmes.

ironremover_2.jpg
ironremover.jpg

Dīteilinga mazgāšanas ieguvumi

Profesionālas (dīteilinga) auto mazgāšanas ieguvumi:

  • 100% teicami nomazgātas automašīnas garantija

  • Bitumena un metālisku daļiņu pilnīga likvidācija

  • Insektu palieku un nosēdumu pilnīga likvidācija

  • Grūti pieejamu vietu mazgāšana

  • Iedāla un saudzējoša virsbūves un spraugu žāvēšana

  • Nav nepieciešams iegādāties lupatiņas, dvieļus, auto ķīmiju u.c.

Dīteilinga mazgāšanas zaudējumi:

  • Pieejamība (prasa iepriekšēju pierakstu)

  • Laiks (šāda auto mazgāšana aizņem 2-3 stundas)

Vēlies pieteikt savu automašīnu pakalpojumam?

DARBU ILGUMS: 2-3 STUNDAS
PAPILDINFORMĀCIJA: 
  • Standarta mazgāšana - 50€
  • Mazgāšana ar bitumena un metālisku daļiņu likvidāciju - 150€
  • Automašīnām, kurām mūsu studijā ir uzklāta keramika vai aizsargplēve 35€ un 75€
PAKALPOJUMA CENA:
50€ - 150€

PIETEIKT PAKALPOJUMU

bottom of page